DR - Puerto Plata - Den 37 - 38

Den 37

Dnes máme před sebou 4-hodinový přejezd do Puerto Plata. Dobalujeme poslední věci a uklízíme. kluci nám to zase všechno rozbordelují... musejí si přeci s něčím hrát!!! Jako Tetris skládáme všechno do kufru auta a pak se vracíme ještě na pláž pro karimatku, kterou jsme tam asi včera zapomněli... Nalezeno, paráda! O půl desáté vyrážíme. Cesta vcelku příjemně utíká.

V horských serpentinách nás už od silnice upoutá jedna krásná krápníková jeskyň, a tak si po půl hodině jízdy děláme příjemnou zastávku a jdeme ji prozkoumat... Po celé DR jsme nacházeli asi šesticentimetrové zploštělé ulity, všechny prázdné... Doteď jsme je měli za mušle z moře. V jeskyni jsme v nich ale nalezli první živé šneky :) Nahoře v jeskyni je i kulatý otvor, jímž sem z výšky asi 5metrů padá miniříčka. Kouzelné!

Další zastávku plánujeme ve městě Nagua. Chceme si tu koupit něco na oběd. Dnes je sice neděle (většina restaurací a obchodů má zavřeno), ale v takovém velkém městě se jistě něco najde.

Jediné, co jsme našli, jsou rozsáhlé chudinské slumy u řeky. Všechno zavřeno... Kupujeme aspoň igelitku banánů a buchtu a jede se dál. Míjíme obří otevřenou spalovnu odpadu a pak můj zrak upoutá skupinka vypečených kuřat v malé skleněné vitrínce u cesty. Tak přeci jen nebudeme bez teplého oběda!!!

Vjíždíme do oblasti, kterou již důvěrně známe. Oběd si vychutnáváme na naší oblíbené Playa El Diamante, dáváme si koupačku v moři a kluci skotačí v mělkých říčkách. V něděli (to je relaxační den i všech Dominikánců) je tu poměrně živo. V rožku pláže probíhá oslava narozenin, všichni popíjejí, jí čerstvě upečené ryby nebo právě vytažené ústřice. Těch je mimochodem na Playa Diamante požehnaně. Nevím, co levý břeh pláže, ale ta pravá strana je jimi doslova obrostlá, minimálně 100metrů pobřeží. Jedna ústřice vedle druhé a velcí krabi. Čerstvější než tu je těžko někde najdete, stačí si urvat :)

Po příjemném relaxu se cítíme na to strávit další hodinu v autě. Pak zastavujeme na surfařské Encuentro Beach a i tady je dnes o dost živěji. Jeden surfař brázdí vlny vedle druhého. Je to příjemná podívaná a opět pohodová atmosféra...

Už to máme jen půlhodinky na letiště. (To jsem zapomněla napsat - po vypůjčení auta z půjčovny jsme si všimli, že má poznávací značku platnou jen do dneška a z půjčovny nás informovali, že je třeba ji do tohoto data vyměnit. Jako by se nechumelilo.  Velké štěstí, že zrovna dnes tudy náhodou projíždíme, že? :) A tak přijíždíme na letiště a tam muž, který nám mimochodem slíbil, že výměna proběhně rychle a bude na ni připraven, hledá šroubovák... Nemá... Peťa chce najít svůj v kufru... ale najednou prý značku musí vyměnit nějaký konkrétní člověk z ministerstva dopravy či co... Máme jet za ním kamsi pět minut autem... No co nám zbývá... je to koneckonců naším směrem... Přijíždíme do jakéhosi servisu a to nám začíná svítat... ten debil fakt jen neměl šroubovák... zaleze kamsi do boudy a se šroubovákem v ruce se vrací a mění značku. To je fakt vůl :) Značku máme a do cíle nám chybí slabá půlhodinka.

První dojem z Puerto Plata byl jiný než jsem čekala... Místo moderního města jde spíš o chudou vesnici... Kolem řek chudinské chatrče, moderních budov pomálu. Na náš apartmán přijíždíme o půl páté. Věci do ledničky a šup do bazénu... Příjemně nás překvapilo, že na pláž to máme jen 20metrů, to jsme předem netušili, a tak jsme se po osvěžení v bazénu vydali na oblíbenou podvečerní procházku po pláži. Je tu vyplavena spousta malých mušliček a korálů a také schránek zév!!! Krásné!!! Škoda, že jsou chráněné a nesmí se vyvážet, hned bych jednu šupla do batohu, možná i dvě :) S Danečkem jsme poctivě sbírali celou procházku barevná sklíčka, do hladka obroušená mořem... Máme v plánu si jimi po návratu domů oblepit studnu... No máme to ještě jako program na další 3 dny :)

Den 38

Dnešní den jsme zahájili výletem na myslím nejoblíbenější turistické místo v Puerto Plata - na lanovku El Teleférico vedoucí na horu Isabel del Torres. Na vrcholu stojí na převrácené kupoli obrovská socha Krista Vykupitele s rozpřeženými rukami (podobná tomu známějšímu v Rio de Janeiru), jež tu vítá návštěvníky, kteří se chtějí pokochat nezapomenutelným výhledem na město. Kromě sochy stojí za zmínku krásná rozlehlá tropická zahrada na vrcholu kopce. Dále je tu k vidění malá jeskyně, most a prý laguna - tu jsme nakonec objevili, šlo nike outlet o velký mělký špinavý bazén :)

Cena 350pesos/dospělý/zpáteční, děti do 5let zdarma. Na lanovku bývají velké fronty... do jedné kabinky se vejde pouze 18lidí a v provozu jsou pouze dvě střídající se kabinky. Nám to jakžtakž vyšlo, nahoru jsme čekali asi jen půl hodiny, k tomu nám v čekací hale hrála živá dominikánská kapela, a tak bylo čekání docela příjemné. Zpátky nás protlačil zaměstnanec lanovky asi po 20minutách čekání, vidouc, že máme dvě malé děti. Díky mu za to :) Celý výlet se nám tak vydařil na výbornou: klukům se velmi líbilo, chodili po svých a akorát se nám vešel mezi dva deště... Co víc si přát? :)

Za náš odpolední cíl jsme zvolili pevnost Fortaleza San Felipe. Jde o velkou historickou španělskou tvrz, která sloužila k ochraně nedalekého přístavu před piráty. Nyní slouží jako muzeum. Je odtud krásný výhled na Atlatský oceán, na přístav. O kousek dále je pěkný moderní amfiteátr, zářící žlutý maják, další historické budovy. Samík se tu již po několikáté snaží urvat patník v podobě železné koule... prý baloooon :) Celkově velmi povedená vycházka.

V podvečer se ještě jen tak procházíme po pláži, pozorujeme dva muže potápící se asi ve 30cm vody (asi hledají navečer chobotnice), užíváme si poslední dny u oceánu, sbíráme další kelímek sklíček... Už teď mi to chybí!