DR - Samana - Den 31 - 33

Den 31

Včera, po příjezdu na naše další stanoviště, jsme se důkladně rozhlédli a svorně pokývali hlavami. To je ono, to místo pro dovolenou v ráji!

Stylová karibská vila v uzavřeném hlídaném areálu, se soukromou pláží. Tři ložnice, tři koupelny, prostorný obývák s 4metrovým stropem, odtud dvě otevřené stěny na dvě perfektní verandy s hamakami, dominikánskými houpacími křesly, venkovním jídelním stolem, lehátky... Kuchyň vybavená pro 30lidí, přímo z ní velké okno k verandovému stolu a výhled na moře! Kolem zahrada se sprchou, dalšími lehátky, měkoučkou travičkou a altánem s grilem. Peťa pronesl jen "Humidor na doutníky jsme teda ještě neměli", čímž uznal, že je to "dobrý", to se myslím ještě nikdy nestalo :)

A pak jsme vyrazili na 50m vzdálenou pláž. To mi skoro bouchlo srdce radostí. Dokonalá. Prostě dokonalá!!! A vidím tam nějaké tmavé skvrny v moři!!! Vyhráli jsme jackpot!

9500Kč/týden/celá vila - rozhodně stojí za to, po tom, co jsme viděli nedaleké turistické letovisko v Las Terrenas, kde je vše včetně pláže, turistů a domů nahňahňáno na sebe bez špetky prostoru - https://www.airbnb.cz/rooms/9926302?eal_exp=1521342438&eal_sig=9ebd04039c0bef1b40de53fb119259c4bdb20b0ab1d099bb159eb65e794f873c&eal_uid=161599934&eluid=0&euid=0304cc00-f713-6e00-4e22-5a55d868fded

Jistě pochopíte, že jsme se celý dnešní den rozhodli strávit tady. Vyprat, lenošit v houpacích sítích, postavit hrad na pláži, vyšnorchlovat korálový atol s podvodní patnácticentimetrovou stonožkou, dát si snídani, oběd, večeři i rum na čerstvém vzduchu a jen se tak kochat :)

Den 32

Z domácí pohodičky rovnou do sraček. Doslova. Dnes jsme se vypravili k vodopádu El Limon. Jako vůbec jediní jsme se k vodopádu vypravili pěšky. Zbytek nekonečného zástupu turistů jel ty dva kilometry na koních. Nejdřív jsme nechápali proč. Stejně tak jsme s úsměvem odmítli nabídku zakoupit holínky.

Po prvních 20metrech nám to celé došlo - něco, co kdysi bývalo stezkou bylo nyní směsí bláta a koňského trusu. To dáme, povzbuzovali jsme se. A dali :) S nohama po kotníky ohovněnýma a zablácenýma. Daneček asi 5x ztratil botu v té hmotě. Někdy bylo bláto 5cm hluboké a někdy 20, každý krok byl loterie. A všichni jsme několikrát prohráli. Tedy až na Samíka, ten se celou cestu nesl. Přesto jsme byli rádi, že jsme se rozhodli jít pěšky. Krásná džungle kolem, tyrkysová řeka a zastavili jsme si, kde se nám to líbilo. Objevili jsme ještě jeden krásný, asi 10metrový vodopád, zcela opuštěný...

Vodopád El Limon je dechberoucí. Přemýšlím, jestli jsem někdy viděla hezčí (Snad jen ty v Erawan national park v Thajsku). Fotky jsme předtím sice viděli, ale na místě nás stejně ohromil. Padá z výšky 52metrů a v mnoha pramenech se doširoka rozlévá po prudké skále. Dokonalé.

Méně dokonalé je okolí vodopádu. Čekali jsme, že si tu sednem, odpočinem, vykoupem v tůni pod vodopádem. Jenže kolem jen samé rozšlapané bláto a prudký sráz dolů k dalším kaskádám vodopádu. A turisti. Nebylo si ani kam položit věci. (asi se na tom ale pracuje, soudě podle práce dělníků kolem). A tak jsme se potěšili jen okem a vydali se na cestu zpět. Po vystoupání nahoru k vršku vodopádu jsme svlažili nohy v potoce a psychicky se připravili na další tunu hovnobláta. Daneček se stal naším hrdinou dne, kdy to celé zvládnul tam i zpět sám a myslím, že si to ťapání a skákání v blátě dokonce užil. V závěru našeho putování jsme vlezli i s botama do potoka, a to se mu líbilo úplně nejvíc!

Den 33

Tak dnes nás čeká naprosto dokonalý den!

Je 7:54 a dominikánské děti v modrých školních uniformách stojí nastoupeny před místní školou. Čekají, až zaměstnanci školy vytáhnou na stožára Dominikánské vlajky. Pak mohou vstoupit.

My jsme právě na půli cesty do Samany. Dnes navštívíme národní park Los Haitises. A protože do parku žádné pozemní cesty nevedou, rozhodli jsme se to vzít lodí po moři. Celodenní výlet lodí 6500pesos/všichni včetně oběda a coca-coly s vitamínem "R" (čti s Rumem). Vyplouvá se ze Samany, obvykle v 9:00.

Naskakujeme na katamaran (záměrně jsme vybrali tuto stabilní loď) a spolu s dalšími 12turisty se necháváme pěkně protřepat obrovskýma vlnama. 25minutová plavba mi přijde nekonečná. Pořád mi hlavou běží, co když nás nějaká vlna převrátí... S docela velkou nedůvěrou sleduji ty dvoumetrové díry ve vodní hladině, které se objeví vždy zničehonic. Katamarán skáče, voda cáká metry do vzduchu všude kolem nás a za chvíli zas. Pak naštěstí přichází bouřka a zatahují nám boční rolety, no aspoň na to už tak detailně nevidím :)

Za chvíli vysvitne slunce a my připlouváme mezi homolovité vápencové skály národního parku porostlé jasnou zelení, do ráje všeho ptactva, domovu spousty spousty pelikánů a fregatek. Jednoho pelikána vidím i vrhnout se střemhlav pod vodní hladinu... Neuvěřitelná podívaná... National Geographic v přímém přenosu. Mangrovy (nejrozsáhlejší v DR), loď couvá i do jedné krápníkové jeskyně. Samík začíná natahovat, jakmile se od jeskyně začínáme vzdalovat, ale rychle ho uklidňuji, že za chvíli uvidí jinou :). Do další (neosvětlené) jeskyně jsme se vypravujeme od malého mola pěšky. S Danečkem tu ťapáme do půl metru hluboké tůňky a nacházíme tajemný průlez do další velikánské síně. Křičíme nadšením! Za chvíli do té síně přichází jinou chodbou zbytek naší výpravy, takže tak tajemný průlez to zase nebyl :) Ale objevili jsme ho první! :) Na stěnách opět nacházíme starověké malby a rytiny Taínů.

Následuje vitamín "R" s colou a  další půlhodina plavby na rajský ostrov Cayo Levantado. Vlny jsou snad ještě větší. Samík nejdříve vyjádřuje nesouhlas s kapitánovým cartier replica výběrem karibské hudby. Zacpe si dvěma prsty uši. Poté, co si jej všichni s úsměvem vyfotili, usíná. Nechápu, jak se mu to mohlo povést :). Daneček opačný extrém. Celou plavbu tráví nalepen na zábradlí a s neuvěřitelným nadšením křičí "Letíme, letíme!!!!" pokaždé, když se přehoupneme přes nějakou větší vlnu... tedy nonstop. No, má pravdu. Vždy letíme tak 2metry vzduchem, než sebou fláknem na další vlnu... Všichni si s širokým úsměvem prohlíží i našeho druhého syna a zdárně dojíždíme do cíle.

Na turistickém Cayo Levantado na nás čeká oběd a hezká bělostná pláž, kde se dají najít i dvoukilové mušle a spousta vyplavených korálů (ty se odtud sice nesmějí vyvážet, ale místní je používají jako výplň do betonu :) Paradox)...

Vitamín "R" a zhruba 10minutová plavba zpět do přístavu v Samaně... Ještě na mole se to se mnou trochu houpe. Těžko říct, jestli to ale je těma vlnama :)

A pak už jen přes krásné hory Samany a s úžasnými výhledy do krajiny zpět 3/4hodiny domů.

Dnes to bylo naprosto perfektní!!! :)